30 Aralık 2011 Cuma

SHLOMO HAYİM KİMDİR

Dostluklar din, dil, mezhep vb., gibi soyut şeyler bir araya gelmeden oluşan bir kavramdır. Salt dostlukların olduğu da bu“garip” dünyada savunulacak şey değil, ama yine de az müşterekte buluşulan ve belki de alış verişe pek gelmeyen dostluklar daha bir derinlik arz ediyor.
Odatv’de yazdığım süre içinde yorumcular arasında sayısız dostum oldu. Elimden geldiğince hepsini yanıtlamaya çalıştım. Üstelik Odatv olarak değil, kendi adımla yaptım bu yazışmaları. Bir internet sitesi için sakıncalı olarak bile nitelendirilebilecek bir yaklaşımdı bu.
Nitekim kimi dostluklarım yazdığım bazı yazılar nedeniyle yok oldu gitti. Özellikle de İklim Bayraktar’ı savunmam, dostlarımdan çoğunu yitirmeme neden oldu. Oysa benim savunmam çok basitti: İşe aldığım bir insan için,“tanıyamamışım” dememi bekledi insanlar, ama bu kabul edilebilir gibi değildi. Asla da etmedim. Nitekim zaman beni haklı çıkarıyor, çıkarmaya da devam edecek.
Shlomo Hayim de böyle bir arkadaşım işte. İsrail vatandaşı olması benim ona olan bakışımı değiştirmiyor, asla da değiştirmez. Ama yorumlarda zaman zaman ona yöneltilen haksız eleştirileri gördükçe, böyle bir yazı yazmaya karar verdim. Herşeyden önce, yüzünü hiç görmediğim, ama“dostum” diyebildiğim, entelektüel bilgisine inandığım bir insan Sholomo Hayim...
Benim adımın kullanılarak kendisine yüklenilmesine gönlüm asla razı olamaz.
Shlomo, Odatv’den kendi isteği ile ayrıldı, bu böyle bilinmeli her şeyden önce. Yazı yazmaya devam etseydi, Rafael Sadri gibi yazmayı sürdürebilir, sayfalarımız da ona açık olurdu, ama o istemedi.
Daha sonraları yorumlarıyla katkıda bulunmaya çalıştı, ama bu kez de özellikle bazı yorumcular onu “infaz” etmeye kalktı. Bunu da kendine yediremedi. Yorum yazmayı da bıraktı. Dikkat edilirse, bir tek benim yazıma yorum gönderir duruma geldi.
Çok yönlü, çok dikkatli ve çok kültürlü bir “dostum” olarak Shlomo Hayim’in ulu orta harcanması çok ağırıma gider. İster İsrail (Mossad) ajanı olarak görün, ister Odatv’ye sızmış bir Yahudi olarak bakın, nasıl bakarsanız bakın, sonuçta her şey gerçekle yüzyüze gelir.
1071Malazgirt rumuzuyla yorumlar yazan ama artık rumuzunu hiç görmediğimiz arkadaşımızla Sholomo’nun yorum sayfalarındaki atışmaları ve birbirlerine satır aralarında gönderdikleri mesajlar karşısında kafamın karıştığını ve şapka çıkardığımı itiraf etmeliyim.
Odatv’nin yorum sayfaları belli bir kalitenin üzerindedir. Açıkçası bu kalite daha önceleri çok daha iyi yerlerdeydi. Zaman zaman işi küfüre ve hakarete indirgeme hevesinde olanlar çıkıyor ve bu gerçekten yorumcu kalitesini düşürüyor, ama yine de azımsanmayacak bir kültür birikimini sırtımızda taşıyoruz.
Shlomo Hayim sanal ortamda edindiğim ve kısa cümlelerle çok şey anlatıp, anlayabildiğim bir entelektüel “dostum”dur, böyle bilinmesini istedim.

Mümtaz İdil
Odatv.com

30.12.2011 00:18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.