31 Aralık 2012 Pazartesi

Çorum ona çok şey borçlu

Çorum’a sürgün gönderildim.
Kültür Bakanı İstemihan Talay’dı. Çok sevdiği Tevfik Ketencioğlu uğruna beni harcadı. Sonra onunla da ağır cezalık oldu, ayrı.
 Çorum Kültür Müdürü olarak zaten beni Bülent Ecevit atamıştı, kademe ilerlemesi cezam olduğu için daha üst bir görev alamıyordum. Basın müşavirliği ise bu ceza kapsamı dışındaydı.
O sırada basın müşaviri Ergun Evren ağabeydi. Yerine ben oturdum.
Müsteşar Yardımcısı Tevfik Ketenci ile “papaz” olunca, bakan beni asli görevim olan Çorum Kültür Müdürlüğü’ne gönderdi.
Beni belediyeden Ali Alakoç karşıladı. Rahmetli Ahmet Yalçın’ın önerisiyle oraya gitmiştim. Beni öğretmen evine yerleştirdiler.
Dört buçuk yıl görev yaptığım Çorum Kültür Müdürlüğü böylelikle başlamış oldu.
İki insan benim için çok önemliydi o sıralarda, biri can dostum Gürer Aykal, diğeri hiç tanımadığım ama göğsünde Atatürk rozetini hiç eksik etmeyen Asım Kocabıyık.
Ali Alakoç Hitit Festivali için ne yapacağımızı sorduğunda, ben de Borusan Oda Orkestrasını çağırabileceğimizi söyledim.
İnanmadı.
Yanında Gürer Aykal’ı aradım.
Gürer Aykal’ın elbette müthiş desteği oldu, ama parayı verecek olan Asım Kocabıyık’tı.
Borusan bir otobüs dolusu Anitta Otel’e indi.
Sevgili çocukluk arkadaşım Yaz Baltacıgil ile yıllar sonra orada karşılaştım.
Herkes bir anda Çorum’un antikacılarına daldı.
Akşam, 17 haziran akşamı salonun neredeyse yarısı boştu. Vivaldi’den bir esinti çalıyordu Borusan ve protokol denilen yerde kimse oturmuyordu.
Bir anda İbrahim Karamemet ayağa kalkıp alkışlamaya başladı.
Ardından Ceyhan Mumcu’nun eşi Naciye Mumcu, sonra vali yardımcısı Ahmet Soley, ardından Vali Atıl Üzelgün’ün eşi ve son olarak da Vali Atıl Üzelgün…
Bunu yapan elbette Gürer Aykal ve o sıralarda Borusan Güzel Sanatlar Genel Müdürü Sami Caner’di, ama işin en temelinde, yakasından Atatürk rozetini bir an bile çıkarmayan Asım Kocabıyık vardı.
Parayı o veriyordu. Borusan’ın gelişini, gidişini, orkestrada çalanların kaşelerini karşılayan hep oydu.
Ben tanığım, Gürer Aykal bir kez açılışında bir kez de kapanışında geldiği Hitit Festivalinden para almadı.
Çorum belediye başkanı Arif Ersoy da tüm misafirlerini ağırladı.
Kimsenin farkında bile olmadığı bir Çorum günleri yaşandı o sıralarda.
Hıncal Uluç, “Şimdi Çorum’da olmak vardı anasını satayım” diye yazdı.
Mehmet Yolyapar, Tugay Afat, Ali Alakoç, Avukat Erdal ağabey, bakır sanatçısı Hasan Tuluk ve daha yüzlerce insan destek oldu.
Ama asıl destek hep geride ve isimsiz olarak kaldı: Asım Kocabıyık.
Çorum ve Türkiye ona o kadar çok şey borçlu ki…

Mümtaz İdil

Odatv.com


31.12.2012 02:06

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.